38 Studios gemengde emoties bij gelekte trailer
Gisteren lieten we jullie een trailer zien van Project Copernicus, een game die bij 38 Studios in de maak was, gebaseerd op de wereld van Kingdoms of Amalur: Reckoning. De trailer moest dienen als basis voor de uiteindelijke launch trailer van het spel, maar jammer genoeg ging het bedrijf kopje onder. De trailer, die een weg naar het internet heeft gevonden, ontlokte wel wat reacties van de makers zelf.
De creative director van het spel liet al snel weten dat het nog geen definitieve versie was van de trailer, maar slechts een "ruwe edit" om het tempo al juist te krijgen. Het cartoongetinte sfeertje zou wel doorheen het spel hebben gezeten en was geen gimmick, maar een bewuste keuze. "Deze video online zien, geeft me gemengde gevoelens. Enerzijds hou ik van deze teaser en ben ik trots op wat het weerspiegelt, maar anderzijds vind ik het droevig om te weten dat het hierbij is gebleven," zegt Steve Danuser. Hij reageerde vooral om duidelijk te maken dat het geen definitieve versie was, want dat die veronderstelling tekort zou doen aan wat de teams hadden voorbereid.