Beyond: Two Souls toont nieuwe gameplay zonder QTE's
Wie uitkijkt naar het volgende spel van Quantic Dream na Heavy Rain heeft waarschijnlijk oktober al aangeduid in zijn kalender. Nu is er ook meer informatie over Beyond: Two Souls opgedoken en daaruit leren we dat het spel ongeveer 12 à 15 uur zou moeten duren "afhankelijk van de keuze van de spelers", waardoor het langer wordt dan Heavy Rain zelf. Dat geeft gameplay lead Caroline Marchal aan. "Ik denk dat het langer is dan Heavy Rain omdat er meer te ontdekken valt. Het is wel moeilijk om het te zeggen, omdat we momenteel bezig zijn met het tempo in het spel, dus er kunnen nog wel zaken verschuiven."
Verder liet men ook weten dat er geen quick time events in het spel zullen zitten, waarbij je links en rechts te zien krijgt op welke knop je snel zal moeten duwen om bepaalde acties te ondernemen. David Cage zegt zelf dat hij geen problemen had met de QTE's uit Heavy Rain, noch denkt hij dat de spelers er een probleem van maakten, maar toch wilde hij iets anders overwegen, met name de mogelijkheid om de speler niet te zeggen wat ze moeten doen, maar "hen te laten afleiden en zelf laten bepalen wat er gedaan moet worden". Sowieso zal er heel af en toe nog wel wat worden aangeduid met een symbool of dergelijke, maar blijkbaar zouden we voor het grootste deel zelf moeten afleiden hoe we te werk moeten gaan.
Screenshots en artwork van Beyond: Two Souls
(klik op de link voor de galerij)