Democreativity van Zweedse overheid presenteert eerste games
In maart kwam de Zweedse overheid, in samenwerking met Visit Sweden, het Swedish Institute, Business Sweden en de Zweedse game-industrie op de proppen met een initiatief genaamd Democreativity. Iedereen kon dan voorstellen insturen voor de ontwikkeling van games en uit al die ideeën konden game development studenten van de universiteit van Skövde dan inspiratie halen om vervolgens ook effectief die games te gaan ontwikkelen. Wel moest er enigszins de nadruk gelegd worden op niet-traditionele ideeën voor games, zoals democratie, creativiteit en diversiteit. Opvallend bij veel inzendingen was de vraag om niet per se een game te kunnen "winnen", maar wel om een focus op exploratie te voorzien.
Inmiddels is in het kader van Democreativity een eerste lading games klaar en die games worden morgen, op de nationale feestdag van Zweden, voorgesteld. Nu zijn evenwel al enkele trailers van games te bekijken. Welcome Back gaat over een journaliste die een huis binnengaat op zoek naar een vermist meisje, terwijl Räv (vos) een game is over een dystopische toekomst waarin een nieuwe wereld verkend wordt door de ogen van een klein jongetje en zijn companion, een vos die bestaat uit schaduwen. Lunch Lady Simulator tot slot spreekt voor zichzelf.