50 miljoen spelers voor Apex Legends
4 maart 2019
Geschreven door Jay
Apex Legends blijft het erg goed doen. Inmiddels is de mijlpaal van 50 miljoen spelers gehaald en om dat te vieren is een nieuwe video online gegooid die vol leuke cijfertjes zit. Zo werden al 1,23 miljard ultimates geactiveerd en 31 miljard pings geplaatst. De dankbaarheid van Respawn Entertainment richting de community dan weer is eindeloos groot.
» Reacties (24)
Dat ze maar eens de Battle Pass releasen, anders gaat het aantal nog wel weer naar beneden denk ik. Core gameplay is geweldig, maar men prikt er steeds sneller doorheen om problemen in balans en netcode te herkennen. De Battle Pass geeft je een gevoel van progressie, ook als je weer eens door een aimbot bent uitgeschakeld (nadeel van de Source engine).
Geplaatst op 2019-03-04 16:38:23
Laat het uit he, kben content dat het qua cosmetics nog kalm is. Keeps me playing.
Geplaatst op 2019-03-05 08:56:20
Is al lang confirmed dat dat er komt. En de battle pass is net gemaakt om te blijven spelen, geeft een progression systeem (en wie weet is het zoals fortnite, waar je de volgende battle pas gratis kan kopen als je genoeg speelt).
Geplaatst op 2019-03-05 09:17:29
Als niet-hardcore gamer vindk ik battle passes maar niets omdat ik het gevoel heb dat ik er toch niet alles uit kan halen. Werkt volgens mijn niet alleen bij mij averechts...
Geplaatst op 2019-03-05 11:04:55
*kijkt naar fortnite* En daar zitten veel meer casuals dan in de andere Battle Royales.
Mits een eerlijke prijs en genoeg content vind ik het geen al te slecht systeem voor F2P games.
Ik vind het in ieder geval beter dan lootboxes of 15-20 euro per skin in de store te betalen.
Geplaatst op 2019-03-05 11:22:03, bewerkt op 2019-03-05 11:35:45
Integendeel. Battle Passes zijn bij uitstek geschikt om de casual gamer een gevoel van voortgang te geven. Ze zijn meestal zo ingericht dat iedereen zoveel mogelijk beloningen kan vrijspelen, de hardcore speler zal er echter eerder klaar mee zijn.
Als je kijkt naar Dota 2, de "oorsprong" van de Battle Pass als het ware, neemt het aantal actieve spelers maand over maand zo'n 20-40% toe iedere keer dat deze uitkomt. En dat is al sinds 2013 zo.
Geplaatst op 2019-03-05 15:10:53
De sterkte van fortnite is de hoeveelheid nieuwe content die ze te grijp gooien voor hun gamers. Games kunnen nog zo goed zijn ... zolang de updates , vernieuwing en nieuwschierigheid achterwege blijven zullen spelers sneller afhaken naargelang de volgende releases van nieuwe games . Natuurlijk een game gratis maken , zorgt er ook voor dat meer mensen eventjes downloaden uit interesse waardoor de cijfertjes tot in de miljoenen lopen . Ik amuseer me wel kostelijk maar de hitbox problemen mogen wel stilletjes opgelost worden en nieuwe legends mogen mss binnenkort ook even van zich laten horen
Geplaatst op 2019-03-04 20:03:41
Is dat gratis te spelen zoals Fortnite of "Gratis" te spelen ?
Geplaatst op 2019-03-04 20:30:23
hetzelfde als fortnite
Geplaatst op 2019-03-04 21:00:54
en de moeite ?
Geplaatst op 2019-03-04 21:54:16
Ik vind van wel. Het is voor mij al even geleden dat ik nog zoveel tijd heb gestoken in een multiplayer-pvp-game (sinds Battlefield 4 denk ik). De gunplay, map, ping-systeem en legends zijn imo de uitblinkers.
Ik zou zeggen als je vrienden hebt die het spelen, probeer het eens aangezien het gratis is. Met vrienden is echt wel een betere ervaring dan met randoms.
Geplaatst op 2019-03-04 22:17:37
Ja is zeker de moeite om te checken. Ik speel het altijd met vrienden en dan is het zeker leuk. Solo niet zo maar misschien als ze solo queue erin stoppen.
Geplaatst op 2019-03-05 08:19:06
50 miljoen actieve spelers of 50 miljoen die het ooit eens gespeeld hebben?
50 miljoen actieve spelers lijkt me gigantisch veel en ik kan me moeilijk voorstellen hoeveel servers er dan aan het draaien zijn? Of is het peer-to-peer?
Geplaatst op 2019-03-05 00:17:08
50 miljoen die het ooit eens gespeeld hebben zal het eerder zijn.
Hoeveel daarvan nog actief zijn is een goede vraag het zal wellicht veel minder zijn :p. En de game draait op dedicated servers met een shitty netcode :|.
Geplaatst op 2019-03-05 00:24:42
LoL heeft meer dan 100 miljoen ACTIEVE spelers, dus het kan zeer zeker wel.
Geplaatst op 2019-03-05 02:57:52, bewerkt op 2019-03-05 02:58:03
Effe opgezocht: Apex had 2 miljoen wekelijkse spelers op het moment dat er 25 miljoen actieve vermeld werd.
Geplaatst op 2019-03-05 09:43:54
Lijkt me straf dat er 100 miljoen actieve spelers zijn als er maar 50 miljoen effectieve accounts zijn...
Geplaatst op 2019-03-05 10:43:02
Hoe komde aan dat getal van accounts? Zelfs in 2014 zaten ze (volgens de developers) al dik over de 60 miljoen actieve spelers per maand.
Geplaatst op 2019-03-05 11:06:27, bewerkt op 2019-03-05 11:19:03
Misschien denkt @Snertie dat het nog over Apex Legends gaat in plaats van om "LoL" oftewel League of Legends?
Geplaatst op 2019-03-05 11:29:54
Oh, zal dat wel zijn ja.
LoL is zeker en vast iet speciaal en een dikke uitzondering. Zelfs DOTA 2 heeft "maar" 12 miljoen unieke spelers per maand (al weet ik niet of dat chinese gebruikers meetelt, in die cijfers van LoL waarschijnlijk wel).
Geplaatst op 2019-03-05 11:45:49, bewerkt op 2019-03-05 11:54:51
Ik heb inderdaad fout gelezen, mijn excuses!
Geplaatst op 2019-03-05 12:01:40
Grappig dat een game als deze wel goed geproduceerd kan worden, maar Anthem niet.
En ja, ik weet dat ze ontwikkeld zijn door twee verschillende bedrijven, maar beide zijn van EA.
Geplaatst op 2019-03-05 02:58:42
Dat is het em nou net. Respawn heeft EA zoveel mogelijk buiten beschouwing gelaten tijdens de ontwikkeling.
Geplaatst op 2019-03-05 15:14:28
Ongelofelijk verstandig zo te zien.
Geplaatst op 2019-03-06 04:16:53