Unreal Engine pronkt met destructie dankzij Chaos
21 March 2019
Geschreven door Jay
Epic Games heeft een nieuwe tech demo van de Unreal Engine 4 getoond. Concreet draait het allemaal om Chaos, een nieuwe technologie die in Unreal Engine 4.23 geïntroduceerd wordt en die toelaat om "cinematic-quality visuals" in real-time te realiseren in scènes waéar op grote schaal vernielingen worden aangericht. De combinatie van graphics en physics zorgt er zo voor dat spelers nog meer kunnen opgaan in de ervaring.
» Reacties (5)
PS5 graphics? ;-)
Geplaatst op 2019-03-21 17:44:24
Dan ontploft hem! Zal zeker nen ps7 moeten zijn, voor console dat aan kan. :D
Geplaatst op 2019-03-21 18:07:34
Als je kijkt naar games waar destructie in verweven zit, dan is het altijd zoeken naar een balans tussen de hoeveelheid destructie en gameplay. Bv BF5 heeft destructie, maar wordt stevig in toom gehouden zodat het spel kan gespeeld worden zoals het bedoeld werd. Stel je voor dat ze deze extreme vorm van destructie zouden toepassen, dan zou het spel onspeelbaar worden, omdat je als speler vast kan komen te zitten, dat een doorgang versperd wordt, dat er geen cover meer is, dat de animaties niet meer mogelijk worden, enz... Het is niet dat de Frostbite engine niet in staat is om meer destructie toe te laten; het wordt door de devs niet toegelaten omdat het spel niet meer speelbaar zou zijn (daarom blijven steeds delen onbeschadigd zelfs al knal je er Anti tank grenades op los).
Het is indrukwekkend, maar hoe maak je het spel speelbaar zonder frustraties voor de speler.
Geplaatst op 2019-03-21 20:54:29
damn tlijkt wel cgi tot die hud tevoorschijnkomt
Geplaatst op 2019-03-21 20:35:38
Jeezes, dat is indrukwekkend. En welke PC heb je daarvoor nodig? :-)
Geplaatst op 2019-03-21 20:45:33