EA toont next-gen haar in actie
25 May 2019
Geschreven door Jay
EA en DICE hebben een work-in-progress tech demo getoond van next-gen haar rendering technologie die ontwikkeld wordt met behulp van de Frostbite engine. Zo krijgen we een idee van hoe haar er zou kunnen uitzien in de komende generatie games, tenminste als de hardware het toelaat. Zo niet, dan kunnen ze er misschien nog een horrorgame van maken, want die mannequin jaagt ons alvast de stuipen op het lijf.
» Reacties (12)
iets waar veel tijd ingestoken wordt in character creation, om dan 2 minuten later in het spel direct nen helm op te zetten :)
Geplaatst op 2019-05-25 00:17:10
Of 30fps terug te winnen door het gewoon af te zetten, zoals met hairworks toen.
Geplaatst op 2019-05-26 11:06:52
het is weer zover, ze gaan nu totdat de volgende consoles uitkomen afkomen met zo'n zaken die er heel goed uitzien en het doet lijken alsof de nieuwe consoles grote sprongen maken. en dan komen de consoles en is alles hetzelfde en zijn enkel de textures iets beter, de framerate stabieler en met heel veel geluk een hogere resolutie.
Geplaatst op 2019-05-25 06:01:27
kom kom kom, overdrijven is ook een kunst uiteraard...
er is al genoeg footage te vinden dat de laadtijden van de ps5 stukken beter zijn dan een ps4 pro (0.8 sec 9 sec)
dus tot zover "alles hetzelfde"
Geplaatst op 2019-05-25 09:07:51
het ging mij dan ook niet om dat soort verbeteringen. sinds die net in lijn ligt met degene die ik opsomde.
maar dit haar, geloof je echt dat ze het ingame gaan gebruiken? ze zijn ook afgekomen met super realistisch om ingame te gebruiken. heb jij dat ooit al in een game gezien? het is anders technologie die ze 15 jaar geleden hebben getoond.
Geplaatst op 2019-05-25 12:54:15
in hoeverre loont het de moeite om er tijd in te investeren? Zoals davemoorthamer het zegt, het ziet er 2 minuten goed uit en komt dan voor de rest van de game niet meer aan bod. Het hoeft ook niet noodzakelijk voor de gaming industrie te zijn.
Geplaatst op 2019-05-25 12:59:34
Tomb Raider op PC weliswaar. Hun eigen recht om nieuwe functies aan hun engine toe te voegen die nog niet op consoles gebruikt kunnen worden. Anders krijg je helemaal geen verbeteringen.
Geplaatst op 2019-05-25 14:13:03
het haar in de laatste tomb raider ziet er op pc en xbonex identiek uit. het probleem is niet zozeer dat ze dit tonen maar dat ze het toch nooit gaan gebruiken.
@stefaan101119920 ik hoop dat het wel voor gaming is want voor alle andere takken van de industrie is het al verouderd. enkel in games kan dit dus iets betekenen.
Geplaatst op 2019-05-25 15:14:15
En Tomb Raider TressFX is net een voorbeeld waar ze het gebruiken. Zelfs voor consoles. Dus dat het er identiek uitziet maakt niet veel uit en dat ze het nooit gaan gebruiken klopt ook al niet.
Gewoon omdat je het niet direct gaat zien breek je het af. Zo maken ze nu eenmaal engines. Dat is evengoed zo voor rendering en animatiefilms. Niet alles wat kan met rendering zie je in elke animatiefilm, maar het komt er ooit wel.
Geplaatst op 2019-05-25 17:37:20
EA en Dice. Wel grappig, er is amper een character skin in Battlefield 5 te bespeuren dat haar heeft. Begin daar eens mee.
Geplaatst op 2019-05-25 14:18:55
Tech demo's zijn fijn maar als hun processing power in een kop met haar zit gaan we dit soort grafische snufjes nooit ingame zien waar een hele omgeving bij moet gerenderd worden.
Maak een omgeving waar alles er knap uitziet en dan zal ik onder de indruk zijn, maar na de Anthem tech demo en hun feitelijke release zou ik eerder skeptisch blijven over wat zij beweren haalbaar te zijn...
Geplaatst op 2019-05-25 18:09:04
Zit meer kwaliteit in dit haar dan in laatste games van EA
Geplaatst op 2019-05-25 20:47:10