4Gamers in Diablo III: Strijd met Skeleton King
De Diablo III-bèta is pas van start gegaan voor heel wat persmensen en aangezien we het voorrecht hebben gekregen om ook deel te nemen, zullen we hier stap voor stap proberen zoveel mogelijk korte filmpjes te plaatsen van verschillende aspecten van het spel. Zo zal je onze belevenis van Diablo III op de voet kunnen volgen, met stapsgewijze vooruitgang.
In de eerste filmpjes kan je onze vrouwelijke Barbarian aanschouwen, die voorlopig nog niet al te veel kledij aan heeft, in haar zoektocht naar de Fallen Star. Onderweg naar the Cathedral hebben we al wat monsters afgeslacht en zijn we een leveltje of 3 gestegen - zonder naar onze potions te moeten grijpen. Nu beginnen we aan onze eerste grote dungeon, op zoek naar ... Deckard Cain. Maar eerst mogen we wat tegenstanders te lijf gaan en krijgen we ons eerste half pakje slaag.
Update 3 22/09 16:18
Na alle korte fragmenten van gisteren, kunnen we jullie vandaag onze strijd met de eindbaas van deze bèta voorschotelen. De Skeleton King levert in het begin niet zoveel strijd, zeker niet tegen een barbarian met een Stun-skill en een volger met zijn eigen gaven. Zoals je kan zien, zijn ook potions met een cooldown en valt je volger niet meteen dood als hij aangepakt wordt. Je kan hem dus altijd nog even gaan helpen. Uiteindelijk moet de Skeleton King wel het loodje leggen, het einde van een - al bij al - behoorlijk eenvoudige bèta.
We beginnen eerst met een kleine voorstelling van onze follower en welke gaven hij heeft (en kan verkrijgen als hij stijgt in level). Vervolgens is het aan de Skeleton King.
Diablo 3 bèta - Skeleton King
De avonturen van gisteren, kan je rustig herbekijken op de 2e pagina. In de nabije toekomst krijg je sowieso nog andere fragmenten aangeboden.
We beginnen eraan om 10:47: Onze eerste momenten
Diablo III bèta - we beginnen eraan met onze female barbarian
Omdat het oog ook wat wil en we toch wel te vinden zijn voor het brutale, face-to-face type, springen we Diablo III binnen met een vrouwelijke krijger.
Diablo III bèta - onze eerste afdaling in The Cathedral
Diablo III bèta - de Carrion Bat met lore van Deckard Cain
Als je een nieuwe vijand tegenkomt en je hebt geen flauw idee hoe of wat het is, dan krijg je - nadat je er eentje hebt vermorzeld - wat uitleg van Deckard Cain te horen. Compleet overbodig, maar het dompelt je wel onder in de geschiedenis van Diablo.
Update 1 (13:07)
Diablo III bèta - een Grotesque laat ons bijna sterven
De vijanden tot nu toe zijn niet meteen veel soeps, maar deze Grotesque verrast ons bijna door te ontploffen bij zijn dood en heel wat schade aan te richten. Dat er ook nog wormen uit zijn maag ons aanvallen, past mooi bij zijn naam.
Diablo III bèta - een andere Grotesque levert ons meteen mooie achievements op
Nu we weten dat een Grotesque mooi ontploft, lopen we mooi weg bij zijn doodsreutel om vervolgens een prachtige achievement op te strijken door zijn ontploffing, die meteen een heleboel tegenstanders mee naar de eeuwige jachtvelden neemt.
Update 2 (16:50)
Diablo III bèta - Red Deckard Cain
De oude kerel met de schrapende stem is ook in Diablo III weer van de partij en hij zit even in een lastig parket. Aan ons dus om hem te bevrijden en dat lukt (uiteraard) zonder enig probleem.
Diablo III bèta - Shrines, dungeons en shortcuts
Een belangrijk deel van Diablo II waren de shrines waardoor je extra krachten (tijdelijk) kon krijgen. Dit zit ook in Diablo III, zoals in je dit filmpje kan zien. Verder lopen we even doorheen deze kerker en merken we dat we eigenlijk in een nutteloze, verkeerde kerker zitten. In plaats van ons te dwingen om heel de kerker weer terug te lopen, zit er nu een specifieke shortcut in. Bekijk hem maar even op het einde van deze trailer.
Diablo III bèta - special event en skill geleerd
In deze Diablo III-bèta leer je al snel dat je niet bepaalt hoe je personage evolueert op dit moment. Je moet namelijk eerder kiezen welke skills je op dat moment wil gebruiken in de strijd. Verder zorgt de Rage-meter (die door bepaalde skills aangevuld wordt en door andere gebruikt wordt) ervoor dat je niet continu dezelfde truc zit te spammen, tenzij om hem terug te vullen. Cooldowns op je skills zorgen dan weer voor een iets tactischere gameplay (of zoals hier, in combinatie met de lag, voor een gegarandeerde dood ten midden van ettelijke skeletten). Let daarbij ook op de doodsmelding. Geen verloren XP, maar wel minder duurbare wapens - iets wat met eventuele legendary items wel eens behoorlijk vloeken kan zijn als ze kapot gaan.