Guild Wars 2 PvP "draait om skill, niet stats"
Naar aanleiding van de nakende release van Guild Wars 2 heeft ontwikkelaar ArenaNet geantwoord op een hoop vragen omtrent het PvP-systeem van de game. Zo zal het niet nodig zijn om uren en uren te grinden in de hoop dat je dan eindelijk sterk genoeg bent om wat plezier te maken. De beloningen die je krijgt voor grinden zijn veelal esthetisch en geven je nooit meer kracht. Ook zal je in PvP nooit een statistisch nadeel hebben tegenover andere spelers, wat maakt dat het in PvP werkelijk om vaardigheid draait en niet om stats.
"We willen dat spelers in de community komen en meteen kunnen focussen op het leren van de game, niet op het grinden in een poging om zich 'voor te bereiden op plezier'. [...] We willen dat je zo snel mogelijk plezier hebt in PvP. We bieden esthetische beloningen aan, maar nooit power rewards. Je zal nooit een statistisch nadeel hebben wanneer je PvP speelt - gaandeweg zal het voor nieuwe spelers zelfs makkelijker worden als we meer features toevoegen." |
Het gehele interview kan je hier nalezen.