SW: TOR: "Abonnement was barrière voor fans"
De makers van Star Wars: The Old Republic hadden uiteraard gehoopt dat de naam van Bioware en de allure van Star Wars ervoor zouden zorgen dat er bijzonder veel mensen naar het spel zouden komen. Dat is op zich nog wel gebeurd, maar een heleboel liet het spel weer achter zich, mede omwille van de abonnementskosten die ermee gepaard gingen.
Bioware en EA besloten dan maar om het spel naar free-to-play om te zetten en Matthew Bromberg (general manager bij Bioware Austin) legt uit waarom. "Er zijn tientallen miljoenen Star Wars-fans en hoeveel ervan hebben ons spel geprobeerd? Hoeveel zouden het willen proberen? Het merk is duidelijk gekend genoeg, maar wat houdt hen dan tegen? We hebben veel onderzoek gedaan en gemerkt dat mensen het abonnement als grootste barrière zagen. Het was dus een eenvoudige beslissing." Men wil echter nog wel mensen overtuigen om een abonnement te nemen door hen voldoende extraatjes te geven om er geld voor neer te leggen.