OnLive: "Verbetering moet of het is gedaan"
OnLive leek veelbelovend, maar stortte een tijdje geleden als een kaartenhuisje in elkaar. Aandeelhouders hadden niks meer en de belangrijke onderdelen van het bedrijf werden overgeheveld en verkocht. Ondertussen werden ook heel wat mensen aan de deur gezet. De toekomst zag er dus niet meteen heel erg positief uit voor OnLive.
CEO Charlie Jablonski ziet echter nog een goede toekomst voor het product. Hij blijft erbij dat het een goed product is en dat er heel wat nodig was om te bewijzen dat het werkbaar was. Net dat heeft heel veel middelen en mensen gekost, een tempo dat niet vol te houden was blijkbaar. "Je lanceert het en beseft dat het misschien wat moet worden bijgeschaafd om naburige markten in te palmen of dat het een andere manier nodig heeft om bij de klant te geraken," stelt hij.
Ondanks het feit dat moeilijke tijden meemaakte, zag men bij OnLive dat er toch wel heel wat fans hoopten dat het bedrijf het zou redden en dat sterkt Jablonski in het geloof dat er een toekomst is voor OnLive. Toch is hij niet blind voor de tekortkomingen en de noodzakelijke vernieuwingen om relevant te blijven. "Ja, we moeten inderdaad [snel verbeteren]. Als we het niet doen, is het gedaan."