"Tomb Raider-verhaal onaangepast, ondanks controverse"
Een tijdje geleden was er heel wat te doen rond bepaalde beelden uit Tomb Raider. Lara Croft moest zich immers uit de voeten zien te maken en zien te ontsnappen. Daarbij kruipt en sluipt ze langs een heleboel tegenstanders om uiteindelijk toch gevat te worden en een ongezellige intieme babbel te moeten doen met 1 van de antagonisten. Al snel werd er gedacht dat er een verkrachtingsscène in het spel zou zitten, iets wat meteen ontkend werd door de makers.
Zulke reacties durven er soms voor te zorgen dat de makers toch wat aanpassingen zouden doorvoeren in het verhaal of de beelden om zeker niemand voor de borst te stoten, maar dat is geenszins het geval hier geweest. Bryan Horton, senior art director, benadrukt dat er geen content aangepast werd in het verhaal, ondanks de controverse omwille van bepaalde scènes. "Alles wat we hebben gedaan, zit er nog in. Dit is exact hetzelfde als wat we al hebben getoond op E3 en het incident bevindt zich nog steeds in dezelfde context. We vinden dat elke beslissing die we tot nu toe genomen hebben in het spel, verantwoord wordt door het verhaal dat we willen vertellen. We hebben dus niks aangepast."