Analist: 60% mobiele gamers is vrouwelijk
EEDAR, het analistenbureau waarvan Jesse Divnich zowat het gekendste klankbord is, heeft meer dan 2000 mobiele gamers ondervraagd over hun gewoontes en daaruit blijkt dat 60% van het mobiele publiek vrouwelijk. Bovendien zijn deze dames behoorlijk belangrijk voor de verspreiding van deze games.
Mannen houden hun gaming gewoonten meer voor zichzelf, waarbij slechts 52% zich bezighoudt met het sociale of multiplayerluik in mobiele games. Vrouwen hebben er minder moeite mee om dit type game, dat 63% van de vrouwen speelt, te delen en zo de naam van het spel verspreid te krijgen. Zo laten Zynga en Big Fish weten dat ze allebei sterk focussen op het vrouwelijke publiek omdat die zich meer aangetrokken voelen tot mobiele games, volgens Zynga omdat "deze intuïtiever zijn". Een eerder onderzoek wees uit dat qua pc's en consoles het publiek gelijker is verdeeld. In deze groep zitten 53% mannen en 47% vrouwen.