Company Of Heroes 2 beloont tactische spelers
Het lijkt erop dat de snelheid waarmee je op je muis kan klikken en het maximaliseren van je build orders niet genoeg zal zijn om de victorie te behalen in Company Of Heroes 2. Volgens Relic zal je het tactisch moeten aanpakken, zeker in vergelijking met andere RTS-concurrenten.
Designer Quinn Duffy liet zo weten dat Company Of Heroes 2 allesbehalve vergelijkbaar zal zijn met het populaire StarCraft, waar microtasking belangrijker is dan de strategische gameplay en het beheren van je hulpbronnen. "We willen slimme spelers belonen. Het is geen acties-per-minuut game." zei hij verder. Volgens Duffy zal je namelijk slim én agressief moeten zijn terwijl je beslissingen maakt. Iemand die slim omspringt met zijn verdediging en dekking zou zo bijvoorbeeld geen probleem moeten hebben om een speler met drie squads van de kaart te vegen. Wij voelen ons alvast aangesproken, maar we zullen nog even moeten wachten op de game. Begin 2013 zou deze moeten verschijnen. Taai is het spel in elk geval wel, als we onze eigenste YoniVL mogen geloven in zijn preview van Company of Heroes 2.