Geen bunnyhop in Killzone HD
Via de officiële Killzonewebsite is een nieuw stuk interview online verschenen. Het gaat onder andere over de manier waarop ontwikkelaar Guerrilla Games hun PS2-klassieker Killzone heeft herbouwd. Zo zijn er een flink aantal bugs uit de game verdwenen, waaronder enkele pilaren waardoor de speler gewoon doorheen kon lopen. Verder wist Frank Compagner, Senior Programmer, te vertellen dat men tijdens de ontwikkeling van de PS2-game gewerkt heeft met textures die gemaakt waren aan tweemaal de resolutie van de PS2, waarna deze dus geschaald werden naar de correcte resolutie. Hierdoor kan de HD-versie nu gebruik maken van de textures aan de volledige resolutie.
Ook de controls zijn stevig getweaked, zodat spelers van Killzone 2 en Killzone 3 makkelijker overweg kunnen met het origineel. De mogelijkheid om te springen blijft wel afwezig, omdat men de levels anders drastisch zou moeten aanpassen. De mogelijkheid tot springen zou namelijk kunnen leiden tot het bereiken van plekken die normaal onbereikbaar zijn. De afwezigheid in het origineel was trouwens met voorbedachte rade, want voor Guerrilla was dit "een statement tegenover andere shooters in die tijd." Michiel van der Leeuw, technical director, voegt er aan toe "dat men een realistische ervaring wou bieden, zonder het gebruik van enige bunnyhop of rocket-jumping. Zelfs wanneer je toch kon springen in Killzone 2, voelde het aan als een 'zware sprong', vergelijkbaar met de sprong van een zwaar bewapende soldaat."