"Gameplay laten vallen als je een emotionele game wil"
Volgens Adrian Chmielarz, voormalig ontwikkelaar van People Can Fly en nu aan de slag bij het nieuw opgerichte The Astronauts, moeten games ontdaan worden van gameplay als je ze tot een emotionele ervaring wil maken. Om deze visie te ondersteunen wijst hij naar games als The Walking Dead van Telltale Games. Chmielarz beschouwt "gameplay" immers als iets waarvan uitdaging een cruciaal element is.
|
"Als we gameplay beschouwen als iets waarvan uitdaging een cruciaal element is, dan bevat geen van deze momenten echte gameplay. Je wandelt gewoon, of je zwemt, of je rijdt op een paard, maar dat is het dan. Je kan niet sterven. Je maakt geen keuzes die gevolgen hebben op lange termijn. Er is geen vaardigheid vereist. Er is geen gameplay. Betekent dit dan dat je gewone gameplay, met core combat loops, gameplay mechanics en andere voodoo, moet laten vallen als je een diep emotionele game wil? Ja. Is er bewijs voor deze hypothese? The Walking Dead, bijvoorbeeld." |
Jullie mening?