David Cage: "Beyond heel anders dan Heavy Rain"
Met Beyond: Two Souls hoopt David Cage weer een hit te pakken hebben nadat Heavy Rain toch wel behoorlijk goed verkocht had. Het emotionele thriller-gehalte van dat spel heeft de verwachtingen voor diens spirituele opvolger wel behoorlijk hoog gelegd. Beyond is echter nog behoorlijk ver van de meet, want het spel zal pas binnen een paar weken in alpha-status gaan, waarna een bètaversie dus nog moet volgen vooraleer het dan goud moet gaan.
Wie echter een gelijkaardig avontuur verwacht als in Heavy Rain, is eraan voor de moeite, als we David Cage mogen geloven. "Het spel is heel anders dan Heavy Rain, waarschijnlijk veel meer dan mensen verwachten. Het eerste duidelijke verschil is dat je met 2 verschillende personages speelt: Jodie en Aiden. We kunnen heel wat interessants doen met Aiden: vliegen, door muren wandelen en op bizarre wijze met personen en zaken omgaan." Verder zal de interface ook nog aangepast worden, omdat die voor de demo op Heavy Rain gebaseerd was, maar nu danig veranderd wordt.
"Verder zal het ook een andere balans hebben dan bij Heavy Rain. Je zal nog altijd emotie, karakteruitdieping, sterke momenten hebben, maar ook een epischere, dramatischere dimensie. Het volgt allemaal een logisch verhaal, waarbij we uitgaan van de gedachte dat elke scène uniek en anders moet zijn. [...] We zullen nog meer epische en actievolle scènes hebben, maar ze zullen radicaal anders zijn en niks met elkaar te maken hebben, wat omgevingen en acties betreft. [...] Ons doel is niet om enkel Heavy Rain-fans te plezieren en om te kunnen zeggen dat het zoals Heavy Rain is, maar dan wat beter. We willen spelers verrassen en hen tonen dan wat we veel verder kunnen gaan met het concept achter Heavy Rain."