Molyneux: "Games deels gefaald als nieuwe entertainmentvorm"
Peter Molyneux heeft met zijn nieuw team, 22 Cans, Curiosity op de wereld losgelaten en is daarvoor naar iOS getrokken, een platform dat hij tot op heden nog niet echt bezocht had met zijn games. Ondanks het succes van het spel (500 miljoen taps, meer dan 2 miljoen spelers, 300.000 dagelijkse spelers) vindt hij niet dat gaming in het algemeen al heeft bereikt wat het zou moeten bereiken.
"In de jaren 80 hadden we met zijn allen de droom dat games een echt nieuwe vorm van entertainment zou worden. Tot op een bepaalde hoogte hebben we gefaald om die droom werkelijkheid te maken. We hebben een aantal fantastische ervaringen gemaakt voor een heel klein aantal mensen. Nu hebben we de kans om fantastische, geweldige, unieke ervaringen te maken, waarbij we alle technologie kunnen aanwenden om geweldige, plezierige, ongelooflijke werelden te creëren voor miljoenen mensen." Daarmee moedigde hij onafhankelijk ontwikkelaars aan om nieuwe platformen te gebruiken om een groter publiek aan te spreken.