Xbox-maker: consoles moeten rekening houden met Apple-model en free-to-play
Aan de vooravond van nieuwe consoles van Sony en Microsoft worden er weer ervaren rotten uit de gamesindustrie aangesproken, om hun visie over de toekomst te delen. Een van die personen is Ed Fries, die mee aan de wieg stond van de eerste Xbox-console. Die ziet 2 tendensen waar consolebouwers rekening mee zullen moeten houden.
"Het wordt steeds moeilijker om de Apple-ervaring te negeren. Iedereen kan voor het platform ontwikkelen, certificatie is behoorlijk goedkoop en pijnloos. Tegenwoordig heb je mensen, zoals de makers van Fez, die geen update kunnen doen omdat het te duur is, terwijl dat geen probleem zou zijn op iOS. Dat soort ideeën moet verdwijnen in de volgende generatie. Ze zullen verdwijnen bij de OUYA-console en ze zullen er ook niet zijn als Apple zich op deze markt zou storten. Sony, Nintendo en Microsoft moeten daar dus op reageren, want dat is gewoon de toekomst", onthult Fries. "Zo moeten ze ook reageren op free-to-play. De wereld verandert en mensen willen deze ervaring, net zoals ontwikkelaars ze willen bouwen. Consolemakers moeten zich daaraan aanpassen, want het kan niet altijd een hoesje zijn ter waarde van 50 dollar."