XCOM-maker feliciteert Firaxis met XCOM: Enemy Unknown
XCOM: Enemy Unknown werd met argusogen bekeken, omdat het een reboot was van een klassieker en dan durven de fans wel eens met extra waakzaamheid naar de nieuwere versie kijken. Firaxis had dus een aanzienlijke taak voor de boeg toen het aan XCOM: Enemy Unknown begon, iets waarvan het team zich goed heeft gekweten volgens onze review.
Ook de bedenker van het originele XCOM, Julian Gollop, heeft wel wat positiefs te zeggen over het nieuwe spel. "Het spel is verslavend en innemend en zelfs behoorlijk uitdagend op de klassieke moeilijkheidsgraad. De meeste beslissingen zijn aanzienlijk doordacht genomen en het is zeker een consolevriendelijk spel geworden. Ik denk dat ze over het algemeen de essentie van XCOM hebben behouden."
Toch heeft hij nog wel wat werkpuntjes voor Firaxis. Zo was hij niet tevreden met hoe je maar 1 basis kan hebben, in plaats van meerdere. Ook het feit dat je altijd moest kiezen tussen 1 van meerdere ontvoeringsplaatsen vond hij minder. De Thin Men-vijand vond hij ook iets te komisch voorgesteld, maar al bij al was hij dus wel tevreden met deze versie van zijn klassieker.