Zynga en Facebook tekenen nieuw contract
Toen Facebook naar de beurs ging, gaf het grif toe dat Zynga een belangrijk onderdeel was van de populariteit van haar gamesonderdeel. Er was dan ook een onderlinge overeenkomst tussen beide partijen, maar die overeenkomst vervalt nu doordat er een nieuw contract is getekend.
In dat nieuwe contract kan Zynga precies wat meer ademhalen, want het wordt voor een aantal zaken niet meer afhankelijk van Facebook. Zo moet het niet meer met Facebook Credits werken, waardoor het ook geen 30% moet afgeven aan het sociale netwerk. Facebook-advertenties zijn ook niet meer verplicht bij Zynga-games en er moet ook niet specifiek met Facebook Login gewerkt worden (bij de mobiele versies van Zynga-games).
Als Zynga beslist om gegevens van Facebook te gebruiken, moet het zich wel schikken naar de richtlijnen van Facebook, al heeft het wel de garantie dat geen enkele andere ontwikkelaar betere condities zal krijgen. Verder mag Zynga haar gokgames ook op andere platformen uitbrengen, al moeten ze dan ook wel op Facebook staan. Facebook krijgt zelf ook wel de vrijheid om zelf zaken te ontwikkelen, als het dat zou willen. Bovendien mag Zynga haar eigen portaal, Zynga.com, niet meer promoten als het games op Facebook zet.