"Team wilde Elizabeth uit Bioshock Infinite halen"
Elizabeth uit Bioshock Infinite mag dan internationaal gezien wel op meer aandacht rekenen dan het hoofdpersonage uit het spel zelf, Booker DeWitt, toch is niet iedereen even happig geweest op het personage. Zo was het bijzonder moeilijk om een interessante rol voor haar neer te planten en werd er ook meermaals geopperd om haar gewoon weg te halen - net zoals er ten tijde van Bioshock stemmen opgingen om Big Daddy weg te halen.
"Er is wel een miljoen keer gezegd tijdens de ontwikkeling, op momenten dat het zo moeilijk was om het juist te krijgen, dat we Elizabeth eruit hadden moeten gooien. Toen we ermee aan de slag gingen, bekeken we levels en vroeg ik waar Liz op dat moment zat. De coders zeiden dan dat ze ergens in een kast zat, omdat niemand wist hoe er met haar moest worden omgesprongen. Je moest namelijk niet alleen een level bouwen, maar ook met iets heel anders bezig zijn. Meestal hoef je in een FPS geen rekening te houden met een ander personage in de wereld, tenzij ze gewoon achter je aanlopen en aan het schieten zijn", laat Ken Levine weten. Uiteindelijk werd een apart team opgesteld, Liz Squad, dat zich moest bezighouden met Elizabeth en haar rol binnen de wereld.