Update - Analisten: 'Bioshock Infinite kostte meer dan 77 miljoen euro'
Update
Ken Levine was er als de kippen bij om het gerucht meteen te ontkrachten. Hij vindt het bedrag absurd en begon zelfs via twitter te speculeren wat hij zou kunnen doen met zoveel budget. Het ziet er dus naar uit dat het bedrag aanzienlijk lager ligt, al zullen we waarschijnlijk nooit weten hoeveel duiten er in de productie van het spel zijn gekropen.
200 million for Infinite? Did someone send some checks to the wrong address? #unnamedanalyst
— Ken Levine (@IGLevine) 22 maart 2013
Origineel 22/03/2013 om 09:54
De reviews voor Bioshock Infinite komen stilletjes aan naar buiten gedruppeld en voorlopig ziet het er naar uit dat het spel een absolute kraker is. Normaliter hadden we het spel al eerder moeten krijgen en werden er ook wel wat zaken aangepast en verwijderd uit het spel (zoals een mogelijke multiplayer die men bij Irrational Games niet goed genoeg vond). Ook was er even wat tumult omwille van mensen die opstapten, maar uiteindelijk zijn we vlakbij release gekomen en is de marketingmolen ook op gang gekomen met televisiecampagnes en meer.
Analisten hebben dan ook aangegeven dat het spel een aanzienlijke duit heeft gekost. Zo zou de ontwikkeling op zich al meer dan 77 miljoen euro hebben gekost, volgens hen. Daar moet ook nog eens een gelijkaardig bedrag worden bijgerekend voor de promotie en marketing, waardoor het al een pittig verhaal wordt van meer dan 150 miljoen euro. Ter vergelijking: GTA IV werd geschat op een ontwikkelkost van 100 miljoen dollar en Gran Turismo 5 zat aan 61 miljoen euro.