Désilets: "1666 was de nieuwe Assassin's Creed"
Patrice Désilets heeft niet meteen de gelukkigste jaren van zijn ontwikkelcarrière achter de rug. Hij verliet Ubisoft om bij THQ aan de slag te gaan en kwam dit jaar terug bij Ubisoft terecht toen die de studio van THQ opkocht. Ondanks pogingen om tot een overeenkomst te komen, bleek het water tussen Ubisoft en Désilets te diep en gingen ze weer uiteen. Een rechtszaak zal nu moeten beslissen over de omstandigheden en de uitkomst van die scheiding.
Hij was al een tijd bezig aan 1666: Amsterdam en hij had veel hoop dat het een topgame ging worden. "Het zou de nieuwe Assassin's Creed geweest zijn. Het eerste jaar was nodig om het team samen te krijgen, om de geschiedenis te leren kennen en om een nieuwe franchise te creëren', stelt hij. Men was nu volop bezig met spelmechanismen en gameplay. Er is weinig geweten over het spel zelf, maar Désilets verwijst wel naar Rembrandt en diens schilderij, The Philosopher, een werk dat ook in de designdocumenten zat voor 1666.