EA krijgt prijs voor rampzalige launch van SimCity
Choice, een Australische onafhankelijke consumentenorganisatie, organiseert al acht jaar de "Shonkys", een ceremonie waar je als bedrijf liever niet als winnaar uit de bus komt. De winnaar wordt namelijk niet geprezen om een succesvol product of om een buitengewoon respect naar de consument toe, integendeel, het is het gebrek daaraan dat je tot winnaar kroont. Dit jaar gaat die twijfelachtige eer naar EA, omwille van de belabberde lancering van SimCity.
De problemen rond de lancering liggen nog vers in het geheugen, dus alles opnieuw gaan opsommen is niet echt nodig. "De servers werkten niet echt naar behoren, wat lastig is als je game die online connectie vereist" is wat dat betreft een goede samenvatting. Dat is echter niet het enige waar Choice kritiek op heeft. Het is namelijk zo dat de EA-hulplijn in Australië 2,48 dollar per minuut kost, wat al snel een kostelijke rekening oplevert als je enkele minuten met EA aan de lijn hangt om te praten over servers die het niet doen. Choice vraagt EA dan ook vriendelijk om die praktijk alvast stop te zetten en hopent dat deze prijs de ogen opent.