Epic Games: 3 tot 5 miljoen VR-headsets verkocht in 2016
De mensen achter de Unreal Engine hebben zelf ook wel wat ervaring met Virtual Reality, met onder meer de Bullet Train demo die het recentelijk liet zien. Ook dankzij hun ervaring met de Unreal Engine zelf heeft men al voldoende hardware- en softwarekennis opgebouwd om een goed zicht te hebben op Virtual Reality.
Toch legt de oprichter van Epic Games de lat meteen bijzonder hoog. Zo is Tim Sweeney ervan overtuigd dat er volgend jaar - wanneer de grote merken met hun VR-bril op de markt komen - 3 tot 5 miljoen headsets verkocht zullen worden. "Het gaat de meest revolutionaire stap zijn die er ooit is geweest in de wereld van computing." Hij voorspelt ook dat de hardware elk jaar zodanig verbeterd dat je als "ernstige early adopter" elk jaar een nieuwe headset zal willen. Pas als de technologie zodanig ingeburgerd is dat een kwart miljard mensen toegang hebben, verwacht hij dat de upgradecyclus zal vertragen en rederlijker zal worden, waarbij je pas om de 2 à 3 jaar een nieuwe headset koopt, zoals nu veelal gebeurt bij smartphones.
