EA wil "gigantische actiegames maken"
Patrick Soderlund heeft niet meteen te klagen bij EA. Als Executive Vice President zal hij ongetwijfeld heel blij zijn met de (verwachte) verkoop van een aantal blockbusters, maar toch is er nog een gemis binnen de uitgever. Hij zegt dat EA "vele nieuwe franchises" aan het bouwen is, om zo meer verschillende velden van de markt af te dekken en vooral dat ene ontbrekende puzzelstuk, met name de grootschalige actiegames.
"Als je naar de grootse brok in onze industrie kijkt, met name actiegames, dan hebben we er niet veel. EA staat niet gekend als bedrijf dat gigantische actiegames maakt, zoals Assassin's Creed, Batman of GTA", zegt hij. Toch is de uitgever nu bezig om in die richting te gaan, iets wat ook onderstreept wordt door Jade Raymond, de dame die bij Ubisoft al menig game van dit kaliber heeft begeleid en die nu voor EA werkt. Men beseft dat men niet eventjes GTA achterna kan en 50 miljoen exemplaren kan verkopen, maar dat men wel in de richting van die AAA-projecten wil met grootse budgetten. Bovendien drukt hij de wens uit om meer geld te investeren in deze nieuwe franchises.