G2A-verkopers moeten zich identificeren tegenover klanten
Het controversiële G2A heeft aangekondigd dat verkopers van game keys zich vanaf 1 juli zullen moeten identificeren tegenover klanten. Concreet betekent dat dat ze klanten hun naam- en adresgegevens moeten geven, zodat de klant weet van wie het een key koopt.
De nieuwe maatregel moet het hele G2A-gebeuren transparanter maken, maar of dat ook zal gebeuren is nog maar de vraag. Het is bijvoorbeeld onduidelijk of G2A zelf controle zal uitoefenen op verkopers, om na te gaan of ze wel de correcte informatie geven. Bovendien zijn veel verkopers op G2A geen louter particuliere verkopers, maar zijn het bedrijfjes. In dat geval moet de informatie van het bedrijf doorgegeven worden, maar ook daar zou bij gebrek aan deftige controle stevig geknoeid kunnen worden.
Bij G2A zien ze de toekomst alleszins positief in. De nieuwe maatregel zou niet alleen voor klanten goed zijn, maar ook voor verkopers. Zij zouden zichzelf immers beter kunnen profileren en een vertrouwensband kunnen kweken met hun kopers.