Fallout 1st is een zootje: private servers niet privé
Het stond haast in de sterren geschreven: Fallout 1st, een abonnementsdienst voor Fallout 76 dat gisteren gelanceerd werd, kent een erg belabberde launch. Private servers, wat een van dé aantrekkingspunten van de service zou moeten zijn, blijken toch niet zo privé te zijn en daarnaast kent de service ook en bugs die spelers kunnen missen als kiespijn.
Wat de private servers betreft, is het blijkbaar zo dat iedereen op je friends list je Private World kan bezoeken, of je dat nu wil of niet. Op zich al onhandig natuurlijk, maar vooral extra onhandig voor wie veel vrienden heeft gemaakt om bijvoorbeeld eens sporadisch mee te ruilen en niet om samen te spelen. Zodoende bevinden spelers met een Private World zich in een wereld waar ook gewoon andere spelers hun ding in kunnen doen. Bij Bethesda laten ze weten dat ze proberen om in een volgende update een optie te voorzien om private servers écht af te schermen voor andere spelers.
Wat voorts ook niet ideaal functioneert, is de Scrapbox, een container waarin spelers in principe oneindig veel van de rotzooit die ze tijdelijk niet gebruiken kunnen bewaren. Deze Scrapbox is exclusief voor wie Fallout 1st lid is en er dus voor betaalt, maar jammer genoeg voor hen lijkt de Scrapbox hun bezittingen niet te bewaren maar juist te verwijderen. Verschillende spelers melden dat ze hetgene ze in de Scrapbox hebben gestopt vervolgens niet meer konden terugvinden en dat alles gewoon weg is. Bij Bethesda denken ze dat het een probleem is met de interface en stellen ze allerlei oplossingen voor, gaande van het openen van de Scrapbox van een andere speler tot het opnieuw opstarten of zelfs opnieuw installeren van de hele game.
"We begrijpen dat dit niet is wat spelers verwacht hadden," klinkt het bij Bethesda. Het tragische is dat dit waarschijnlijk geldt voor zowel Fallout 1st als Fallout 76 op zich, en dat dit intussen misschien wel exact is wat spelers wél verwacht hadden.
De Scrapbox die bezittingen verwijderd is geen bug hoor, dat is een feature! Voor de ongelofelijke waarde van 1.99 $ kan je een Scrap pakket kopen om dit te compenseren!
Geplaatst op 2019-10-25 12:08:32
Er komt duidelijk geen einde aan de Fallout 76 ellende.
Geplaatst op 2019-10-25 12:18:49
Ze zijn hun graf enkel maar dieper aan het graven...
Geplaatst op 2019-10-25 12:28:40
Bugs in een SP game oke bethesda, in MP games ehhh..
Geplaatst op 2019-10-25 13:00:56
ben eigenlijk blij dat het zo een flop is. wie zo iets ondersteunt moet het maar voelen je kon nog 100 andere dingen doen met die 100 euro. F Bethesda. geldwolven.
Geplaatst op 2019-10-25 13:25:14
wie er op dit punt nog geld aan geeft verdient het gewoon.
Geplaatst op 2019-10-25 15:28:57
Of is niet wilsbekwaam. Ben er steeds meer van overtuigd dat er fundamenteel iets mis is met een deel van de populatie en dat die tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen.
Geplaatst op 2019-10-25 15:39:23
Idd. We kunnen alleen maar vaststellen dat - hoe foutief een parcours ook loopt voor bepaalde devs - de inkomsten blijven stijgen. Dat kan aan diverse factoren liggen, maar ze liggen er dus alleszins niet wakker van dat jij en ik en een paar anderen er de brui aan geven. Het is ondertussen overduidelijk dat het hen gewoon niet kan schelen.
"dat ze proberen om in een volgende update een optie te voorzien om private servers écht af te schermen voor andere spelers" --> Hoe zielig klinkt dit eigenlijk? Alsof het spel een speeltuin is van studenten die net van programmeerschool komen.
Ergens vind ik het ook licht frustrerend dat dit soort praktijken gewoon niet wordt bestraft door de consument. Ik ken niets van economie, maar normaal past de markt zich toch aan en doen er zich verschuivingen voor?
Geplaatst op 2019-10-25 16:57:58
normaal en daar mee is alles gezegd. tegenwoordig zaagt en jankt iedereen en ze blijven toch kopen. meer nog een deel ervan gaat dit soort praktijken nog verdedigen en aanhalen dat het nodig is of dat de industrie anders in elkaar gaat zakken. ondertussen boeken ze miljarden winst, betalen ze geen belastingen, krijgen ze nog miljoenen in subsidies van bepaalde overheden en blijven ze maar de klant uitmelken.
als je dan hoort dat er zijn die 100 000+ euro in 1 game pompen en ze enkel beginnen klagen als de support voor dat spel stopgezet wordt en ze daardoor hun geld kwijt zijn dan is er ergens iets mis met een deel van de bevolking.
onlangs heb ik ergens gehoord dat nerds/geeks het makkelijkste publiek zijn om een product aan te verkopen. ze klagen en zagen het hardst maar blijven toch kopen in de hoop dat het beter wordt of uit gewoonte. die man had gewoon gelijk want je ziet er iedere dag het bewijs van in de media industrie.
Geplaatst op 2019-10-25 18:04:09
Het is helaas geen normale economie. De digitale markt is lang vogelvrij geweest en heeft zonder moeite monopolistische handelingen en vijandige overnames gedaan. Er is ook een hoge mate van "asset flips" waardoor gefaalde studios zonder al te veel moeite onder een andere naam verder kunnen. Ook worden er routinematig honderden werknemers op straat gezet etc.
Als het een "normale" economie was dan hadden financiële waakhonden het nooit zo ver laten komen. Die regels komen nu pas maar zijn nu al veelal achterhaald.
Geplaatst op 2019-10-25 23:58:54
Angry Joe heeft er wel een goeie.
Wie koopt dit abonnement?
Wel, weet je als je iets opent dat in plastic zit en er staat op niet over je hoofd doen wegens verstikkingsgevaar.
Wel voor die mensen dus... ^-^
Geplaatst op 2019-10-25 20:37:15
Deze zomer er 12€ aan gegeven :) amuseer er mij wel mee.
Geplaatst op 2019-10-25 23:09:15
Ik kijk steeds minder en minder uit naar TeS 6 en Starfield. Bethesda wat zijn jullie in godsnaam aan het uitspoken?
Geplaatst op 2019-10-25 15:45:11
Het geen wat ze altijd al hebben gedaan klaarblijkelijk. Het was altijd al een grap op het internet geweest sinds Fallout 3 denk ik dat hun games altijd vol bugs and glitches hebben gezeten. Doordat ze nu een MP game hebben gemaakt kunnen modders het deze keer niet voor hun oplossen.
Geplaatst op 2019-10-25 16:48:23
Bethesda is het bedrijf dat de eerste micro-transactie heeft geïntroduceerd in een 'AAA' game: horse armor!
Geplaatst op 2019-10-25 22:31:49
Fallout 76 is een heel ander beest dan BGS gewoonlijk werk, andere divisie ook iirc.
Geplaatst op 2019-10-25 23:27:43
Wat? Het heeft anders nog bugs die al in Skyrim in de engine zaten. Sterker nog, 90% van de code is zo te achterhalen uit Fallout 4. Divisie mag een andere naam hebben, het is wel het werk van de ander waar ze op voortborduren. En dat slechter dan menig modder.
Geplaatst op 2019-10-26 00:06:29
Ik bedoelde dat F76 niet bedoeld is om de volgende generatie game van Bethesda te zijn (Ik hoop zo toch). Het is een zijproject waarop vooral een andere divisie van BGS gewerkt op heeft en dat begon kort voor Fallout 4 released was. natuurlijk gebruikt het dan vooral dezelfde engine also fallout 4 (de game waarop de spinn off gebaseerd is).
De kans is groot dat Starfield en vooral ES6 veel meer verbeteringen krijgen imo, zeker aangezien we nog steeds geen gameplay gezien hebben.
Geplaatst op 2019-10-26 15:50:43
Is dezelfde game engine die gebruikt wordt sinds den tijde van TES 3, een engine die btw nooit gemaakt is voor multiplayer games. Het is nu meer dan duidelijk hoe verouderd die is en dat ze daar verandering in moeten brengen. + het feit dat ze deze game hebben durven releasen in de staat dat het zich bevond is ook meer dan merkwaardig. Het is gewoon ronduit schandalig en meer dan unforgiving om dan nog eens100 euro per jaar te gaan betalen voor iets dat dan ook nog eens blijkbaar niet werkt zoals het moet.
Geplaatst op 2019-10-26 10:23:37