Kojima blijft mysterieus over Xbox-horrorproject OD
Hideo Kojima houdt de mist rond zijn nieuwe Xbox-gepubliceerde horror project OD graag dicht. In een nieuw interview zegt de Death Stranding-maker dat hij nog steeds niet exact kan vertellen wat OD eigenlijk is en dat hij zelf niet eens zeker weet “of het uiteindelijk zal werken”.
Volgens Kojima verschilt OD fundamenteel van alles wat Kojima Productions tot nu toe maakte. Waar Metal Gear en Death Stranding weliswaar unieke invalshoeken hadden maar nog herkenbare game-systemen gebruikten, probeert OD volgens hem “het servicemodel vanaf de grond opnieuw uit te vinden”. Hij noemt het project dan ook erg uitdagend.
Toch zitten er volgens Kojima al volop hints in de recente trailer. “Als je blijft nadenken, kom je misschien achter de kern,” zegt hij met zijn typische mystiek.
OD werd in 2023 aangekondigd, maar concrete details blijven schaars. Wel weten we dat acteurs Sophia Lillis en Hunter Schafer betrokken zijn, en dat filmmaker Jordan Peele, bekend van Get Out en Nope, meewerkt aan het concept. Kojima omschrijft het project als “een game, en tegelijk een film, en tegelijk een nieuw soort medium”. Wat dat precies betekent, blijft voorlopig gissen.