HANDS-ON PREVIEW | Strakke gameplay in Hellbreach: Vegas
Onze laatste afspraak op Gamescom dit jaar was bij het ontwikkelaarsduo achter Hellbreach: Vegas. Een titel die inspiratie haalde bij games zoals Killing Floor en misschien ook wel een beetje Call of Duty Zombies. Vegas is overrompeld door monsters en jij kan het tegen dit gespuis opnemen, al kan je in co-op natuurlijk ook wat vrienden optrommelen. De game komt met vier verschillende modi en dit op zes verschillende locaties.
De map waarop wij werden gedropt was een woning waar vijanden doorheen portals spawnden en ons bestormden. Gelukkig vonden we meteen enkele wapens om ons te verdedigen en afhankelijk van de modi krijg je andere opdrachten om het uit te houden. Wij moesten een aantal golven aan vijanden die telkens moeilijker werden overleven. Al snel wordt de ruimte iets te klein, maar je kan delen van de map openen door een skull te geven als betaling. Dit opent dan een nieuwe ruimte waar je nieuwe wapens kan vinden.
De map kan ook enkele slotmachines bevatten die je een leuke bonus geven, indien het geluk je meezit. Zo kan je je wapen verbeteren in damage en algemene performance door een bonus multiplier. Zo hoef je niet altijd te wisselen van wapen wanneer je een favoriet hebt gevonden en kan je deze gewoon upgraden, zodat die interessant blijft bij de latere waves. Unieke wapens en granaten kan je hier ook aankopen en in totaal biedt de titel je vijf verschillende slotmachines aan. Uiteraard krijgen we een aantal varianten van vijanden die irritanter zijn dan hun voorganger. Tussendoor krijgen we ook een speciale ronde waar een zwerm aan kraaien je bestormen.
Op het einde krijg je een score toegekend en kann je je personage zijn vaardigheden verbeteren. Hier ben je even aan bezig indien je alles wil vrijspelen.
Nadat we onze sessie met Hellbreach: Vegas beëindigden hadden we eigenlijk meteen zin om een nieuwe op te starten. De gameplay zit redelijk strak en het gebruik van de gesloten locaties en de slotmachines houden een ronde fris. We zijn dan ook benieuwd of het de interesse kan behouden van de spelers, want je hebt de grind voor betere vaardigheden, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.