Crytek toont geschrapte survival shooter, Redemption
Net zoals Epic is Crytek vooral gekend vanwege diens shootergames, maar toch worden er ook regelmatig projecten geschrapt. Dat is ook gebeurd met Redemption, een survival shooter die door EA opgepikt werd. Toch besloot Crytek en in dit geval Cevat Yerli, de CEO zelf, om het project terug in de prullenbak te smijten.
Het doel van het spel was om Jelena, een tienjarig meisje, te beschermen. Je kon ze bevelen om zich te verstoppen en je moest regelmatig vechten om ze te verdedigen, iets wat velen zullen herkennen in The Last of Us. Toch werd het spel geschrapt omdat het testpubliek het meisje vervelend vond en haar zelfs wou neerschieten. "Op dat moment wisten we, of ik toch, dat het project nu nog niet haalbaar was. We hebben de technologie en de middelen hier niet en dan heb ik het niet over het bedrijf, maar de gehele industrie." Dat is ondertussen al even geleden en Cevat denkt wel degelijk dat het project nog wel zal terugkeren, in al dan niet andere vorm.