Resident Evil Requiem keert terug naar zijn survival roots
Capcom heeft laten weten dat het voor Resident Evil Requiem opnieuw inspiratie zoekt bij de allereerste delen van de reeks. Volgens regisseur Koshi Nakanishi draait het bij de negende Resident Evil niet zozeer om pure schietactie, maar om slim puzzelen en overleven in beperkte ruimtes.
"Er komen zeker eindbazen," bevestigde Nakanishi in een interview. "Maar niet in de vorm van spectaculaire shootouts waarbij kogels de oplossing zijn. Het idee is meer zoals in Resident Evil 1 en 2, waar je stukje bij beetje nieuwe gebieden vrijspeelt en obstakels overwint met je verstand."
Belangrijk daarbij is de nieuwe protagonist Grace Ashcroft. Anders dan Leon Kennedy is zij geen doorgewinterde vechter, maar iemand die aanvankelijk weerloos oogt tegenover de dreiging. Nakanishi benadrukte dat juist dit kwetsbare begin de kracht van Resident Evil is: personages die starten in angst en pas gaandeweg sterker worden. Grace groeit dus mee met de speler van prooi naar overlever.